Proglašeni pobjednici foto natječaja za studeni

Izložba 02.12.2021 Odnosi s javnošću i protokol

Evo jeseni u izobilju. Četerdeset i šest autora ubire plodove jeseni. Tako i treba biti. U jesen sve dozrijeva, posprema se, u jeseni se priroda smiruje i priprema za zimsko mirovanje. Baš ste dobro zabilježili jesen i na kopnu i na moru, od Primorja do Gorskog kotara. Već ih po tko zna koji put “vrtim” i gledam, i svaki kadar mislim i analiziram. Kod nekih je autora jesen naznačena samo u detalju, a kod drugih je ispunila cijeli prostor slike.

Nekoliko je važnih odrednica jeseni kao što su magla, zatim cijeli spektar toplih boja – od žute, narančaste, crvene, smeđe pa i zelene, premda ona nije u ovom toplom spektru, ali je dominantna u prirodi. U svojim fotografskim zapisima jeseni jedni su nostalgični, drugi poetični, treći samo dokumentarni. Jedni snimaju noću, drugi u sumrak, a većina danju. Ovo bogatstvo, ova različitost fotografskih rukopisa primjerena je temi i govori da su se autori doista trudili napraviti originalnu snimku.

Svakako pohvalu zaslužuju fotografije Boje jeseni Gorana Grudića i Kasna jesen Lee Grgurić. Fotografije su skoro iste, jer je oboje autora ispunilo kadar s prekrasnom raznobojnom šumom, samo što je kod Grudića u kadar „uhvaćena” i crkva. Vrlo visoko mjesto na kreativnoj ljestvici su fotografije Kaskade Đorđa Dokmanovića, Jesenska Ivana Babića te Gardelin Sare Širola. Kada gledam i opisujem ovako visoko pročišćene i estetizirane fotografije, bude mi žao što nemam mogućnost dodjele druge, treće nagrade.

Posebno ističem fotografiju Kasna jesen Natalije Dokmanović jer je autorica na ovoj fotografiji “posložila” sve baš kako treba i odabrala je najbolje doba dana za fotografiranje ovoga motiva. Naglašena perspektivnost vodotoka rijeke pa odraz zajesenjene šume s njene druge strane, te čamac u prvom planu koji je svojim usmjerenjem suprotstavljen smjeru kompozicije osnovnog motiva čini kompaktnost cijeloga kadra. I još jedan detalj koji upotpunjuje i učvršćuje ljepotu cijeloga prizora je drvo ili nekoliko njih s desne strane kadra. Ona svojim blagim savijanjem s desna na lijevo prate formu komadićka neba koje se stidljivo, u zadnjem planu kadra, probija između raslinja dviju obala rijeke. Čini mi se da je autorica, snimajući ovu scenu, svom visokom fotografskom senzibilitetu pridodala i onaj “misaoni” dio koji je neizostavan u stvaranju i kreiranju dobre fotografske slike.

Čestitam Nataliji Dokmanović i ovu njenu fotografiju Kasna jesen nominiram na prvo mjesto uz tiho meditiranje i asocijaciju s pitanjem je li ovo Čamac na Kupi Vladimira Nazora?

Natalija Dokmanović – KAsna jesen

Tema za prosinac je Zima s blagdanskim ozračjem.

Pobjednička fotografija po glasovima putem Facebooka je “Kasna jesen” autorice Lee Grgurić.

Lea Grgurić-Kasna Jesen

Komemorativnim skupom obilježena 81. obljetnica oslobođenja talijanskog fašističkog koncentracijskog logora Kampor

Prigodnim programom i uz nazočnost visokih uzvanika, te posjetitelja iz Hrvatske i Slovenije, na Spomen-groblju Kampor obilježena je 81. obljetnica oslobođenja talijanskog fašističkog Koncentracijskog logora Kampor.

Održana svečana sjednica i položen kamen temeljac za novi dječji vrtić u Loparu

Obilježavanja Dana Općine Lopar i Male Gospe, započeo je jutarnjim polaganjem kamena temeljca za novi dječji vrtić. Ukupna vrijednost projekta novoga dječjeg vrtića je 1.828.495,88 EUR-a s PDV-om.

Održana komemoracija u spomen na Božu Mimicu

Povodom odlaska Bože Mimice, istaknutog riječkog kulturologa, povjesničara, nakladnika, književnika i numizmatičara, održana je komemoracija u Vijećnici Grada Rijeke, u zajedničkoj organizaciji Primorsko-goranske županije i Grada Rijeke.

Proglašeni pobjednici foto natječaja za kolovoz, tema za rujan “Žuta boja”

Igra je aktivnost svojstvena skoro svim živim bićima. Igra je proces u kojem su aktivni svi raspoloživi kapaciteti kod čovjeka. Igra je ne samo rekreativni već je i kreativni proces. Ona je stanje i duha i tijela koja nas čini većim i važnijim. Igra nije i ne smije biti nadigravanje već spoznaja vlastitosti.