
Probijena druga cijev tunela Učka, puštanje u promet najavljeno za ljeto 2024.
Tijekom ljeta slijedeće godine očekuje se puštanje u promet druge cijevi tunela Učka, najavljeno je to na svečanom obilježavanju proboja tunela, inače trenutno najvećem infrastrukturnom zahvatu na području Primorsko-goranske županije.
Obilježavanju ovog iznimnog građevinskog pothvata prisustvovao je premijer Andrej Plenković sa suradnicima, predsjednik Sabora Gordan Jandroković te župani Boris Miletić i Zlatko Komadina.
Obojica su u svojim govorima naglasili kako će otvaranje druge cijevi tunela Učka još bolje prometno i gospodarski povezati Istarsku i Primorsko-goransku županiju. Uz čestitke na tom velikom inženjerskom pothvatu svima koji sudjeluju u izgradnji, župan Komadina naglasio je da izgradnja druge cijevi tunela Učka ima prometni, turistički pa i politički značaj.
„Što se tiče političkog, kao što je i župan Miletić rekao, nakon prve cijevi izgrađene još u doba Jugoslavije ovo je na neki način oživotvorenje Pazinskih odluka, povezivanje Istre s maticom domovinom. Naravno, turistički značaj je neupitan, ali i sigurnosni i prometni. Nadam se skoroj izgradnji i punog profila ceste od Učke do Matulja te povezivanja ovog cestovnog pravca u mrežu hrvatskih autocesta”, rekao je župan Komadina.
Izgradnja druge cijevi tunela Učka dio je nastavka izgradnje punog profila dionice Vranja – Tunel Učka. U sklopu projekta će se izgraditi osam kilometara dionice, što uključuje drugi trak od čvora Vranja do portala Kvarner te 5 630 metara druge cijevi tunela Učka.
Premijer Plenković najavio je da će druga cijev tunela u potpunoj funkciji biti prije početka turističke sezone 2024. godine.
„Sama gradnja započela je krajem 2020. i ovo je sjajna poruka učinkovitosti građevinskog sektora, odličnog partnerstva brojnih izvođača koji su radili na ovom projektu. Ovaj projekt koji će biti kompletiran dupliranjem vijadukata na Mirni i Limskom kanalu, realizacijom ovih nešto više od 10 kilometara od Učke prema Matuljima, označit će kraj svih velikih cestovnih infrastrukturnih projekta kada je riječ o ovom dijelu Hrvatske. Prošlog smo tjedna donijeli odluku i o nastavku krupnih cestovnih infrastrukturnih zahvata, između ostalog i dugo očekivanu dionicu autoceste od Križišća do Žute lokve”, rekao je premijer.
Nakon probijanja druge cijevi, slijedi opremanje tunela Učka najsuvremenijom opremom za protupožarnu zaštitu, ventilaciju i upravljanje prometom, što bi trebalo biti završeno tijekom iduće godine.
Ovaj veliki zahvat uključuje radove i na istarskoj i na kvarnerskoj strani. U gradnji su vijadukti iznad rijeke Mirne i Limske drage te izgradnja punog profila autoceste od Matulja do tunela Učka. Od ljeta 2025. trebao bi biti potpuno dovršen Istarski ipsilon, a Istra bolje povezana s Primorsko-goranskom županijom i ostatkom Hrvatske.
Radni sastanak s ravnateljima Županijskih lučkih uprava Primorsko-goranske županije
U sjedištu Primorsko-goranske županije zamjenik Župana Vojko Braut zajedno je s pročelnicom Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Izabelom Linčić Mužić i djelatnicima Upravnog odjela održao prvi ovogodišnji radni sastanak s ravnateljima Županijskih lučkih uprava Primorsko-goranske županije
Održana 11. sjednica Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama Primorsko-goranske županije
Na 11. sjednici Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama Primorsko-goranske županije razmatrana su izvješća iz pojedinog područja rada kroz ostvarene rezultate u 2024. godini u usporedbi s onima iz 2023. godine.
Župan obišao obnovljen Dom zdravlja u Loparu, na katu uređena i dva stana za liječnike
Dovršen je projekt „Uređenje zgrade Doma zdravlja u Loparu – energetska učinkovitost“, ukupne vrijednosti 159.865,11 eura čime se podigla energetska učinkovitost zgrade. Projekt je sufinancirala PGŽ u iznosu od 101.361,110 eura.
Dovršena rekonstrukcija Opatijske ulice, od sutra u prometu
Radi se o zajedničkoj investiciji Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije, a ukupna ugovorena vrijednost investicije iznosi 600.000,00 eura (s uključenim PDV-om). Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija sredstva su osigurali u jednakim iznosima.