Proglašeni pobjednici foto natječaja za ožujak, objavljena tema za travanj

Izložba 04.04.2024 Odnosi s javnošću i protokol

Ožujak je mjesec kada se priroda budi, kad kreće novi prirodni ciklus, kreće novi život. Cvijeće je prvi vjesnik toga novog života. Cvijeće je ukras, cvijeće je lijek. Može biti samoniklo, uzgojeno, njegovano cvijeće. Svuda je oko nas. Naprosto bez cvijeće nema ni života; božji je dar. Niz cvjetova ima važnost i značenje u svakoj religiji, a posebno u kršćanstvu. Dakle, kao što je sve na ovoj planeti stvoreno ili nastalo s određenim razlogom, tako i cvijeće ima svoju ulogu i svrhu u našim životima. Svaki cvijet štiti ili simbolizira određenu ljudsku osobinu ili neku određenu svetost, čednost, mir, ljubav, razum itd.

A naših je dvanaest autora kao dvanaest apostola, samo što su svi oni na pravoj strani, na strani ljepote cvijeća. I skoro su svi primijenili elementarno pravilo plitkoga polja dubinske oštrine. Cvijet je oštar, a pozadina je do određene razine zamućena što dodatno ističe njegovu ljepotu i izražajnost. Nekoliko autora – Golik, Grbac i Vuletić – „uhvatilo“ je pčelu ili neku drugu bubu na cvijetu kao prirodnu datost ili neizbježno jedinstvo. Iako su svi autori u formalnom smislu napravili dobre fotografije, ipak pohvaljujem Suzanu Grbac, Darka Golika, Vjekoslava Alilovića, Zvjezdanu Pošmugu i Snježanu Šimunović jer su oni na pravi način iskoristili fotografska izražajna sredstva kako bi istaknuli ljepotu i suštinu cvijeća.

Na prvo mjesto nominiram fotografiju Pčela i narcis Želimira Vuletića jer je autor doista vodio računa o svakom i sadržajnom i kompozicijskom elementu ove slike. Načinom na koji je prizor snimljen, vidljivo je da autor razumije i likovni status slike i suvislo koristi fotografska znanja kako bi načinio fotografiju najviše estetske čistoće. Stabljika cvijeta snažnom dijagonalom uspinje se do točke taman gdje treba i gdje mijenja smjer u silaznu dijagonalu i pretvara se u prekrasni žuti cvijet na kojem je kao integralni dio vrijedna pčela. Smjer i promjena smjera stabljike te položaj pčele u približnom su razmjeru i odnosu kompozicijskog pravila trećina pa u tom smislu možemio reći da je kompozicija u klasičnim smislu jako dobra. Ovom kompozicijskom slijedu treba dodati znalačko zamućivanje pozadine i time se i cvijet i pčela ističu kao bitni, a i jesu, najvažniji dio slike. I na kraju ako dodamo neizbježni toplo-hladni kontrast koji čine varijante zamućene zelene pozadine i kristalno jasnog žutoga cvijeta govorimo o potpunosti ove slike. Dakle, fotografija Pčela i narcis na prvom su mjestu za ožujak.

Tema za travanj je Pokret: voda u pokretu, granje, krošnje drvaće, ljudi, životinje, automobili, motori, biciklisti, trkači i sve ostalo što se kreće.

Borislav Božić, prof.

Pobjednička fotografija po Facebook glasovima je “Maćuhice” autorice Biljane Pantelić Adžage.

Biljana Pantelić Adžaga – Maćuhice

Proglašeni pobjednici foto natječaja za siječanj, tema za veljaču “Maškarani portret”

Evo nam snijega, kiše, malo mora, malo noći i puno magle na siječanjskim fotografijama. Autori su izvrsno reagirali i prijavili odlične fotografije. Nije lako snimiti dobru fotografiju različitih vremenskih uvjeta, a često i neprilika.

Održan prijem za Meštra i kraljicu Riječkog karnevala: Sve je spremno za peto godišnje doba

Dobrodošlicu meštru karnevala Sandiju Pribaniću i novoj kraljici Riječkog karnevala Nori Marčelji uputila je zamjenica župana Marina Medarić sa suradnicima.

Obilježeni Dan međunarodnog priznanja RH i Dan mirne reintegracije hrvatskog Podunavlja te Dan Zajednice udruga Domovinskog rata PGŽ

Zajednica udruga Domovinskog rata Primorsko-goranske županije prigodnim je programom svečano obilježila Dan međunarodnog priznanja Republike Hrvatske i Dan mirne reintegracije hrvatskog Podunavlja.

Održana komemoracija za prof. emeritus Katicu Ivanišević

Ususret 90. rođendanu koji bi obilježila 11. siječnja, u Auli Magni Rektorata Sveučilišta u Rijeci, održana je komemoracija za ljetos preminulu Katicu Ivanišević, profesoricu emeritu i nekadašnju rektoricu Sveučilišta u Rijeci.